'

Culturele centra en bibliotheken bevinden zich vaak in een proces van heroriëntering op hun missie, visie en doelstellingen. De transitie binnen de kunsteducatie naar cultuurparticipatie en een veranderende marktvraag hebben hun invloed op het traditionele aanbod. Managers, coördinatoren en docenten zoeken ondersteuning in het formuleren van een nieuwe toekomstvisie. In dit traject ondersteunt Lily van Engen het team bij het formuleren van een nieuwe toekomstvisie en een plan van aanpak.

Programma

Het traject bestaat uit 3 gespreksrondes van elk 2 uur waarin onderstaande thema's worden besproken:

  • Positionering van het eigen merk.
  • Toekomstvisie met betrekking tot het vrijetijdsaanbod: wat kunnen we betekenen in de stad?
  • Hoe kun je met kunsteducatie inspelen op  maatschappelijke vraagstukken, zoals participatie en inclusie van speciale doelgroepen?
  • Hoe breng je lokale samenwerkingen met maatschappelijke partners tot stand?
  • Nieuwe media opnemen in het vrijetijdsaanbod om ook jongere doelgroepen te bereiken.
  • Plan van aanpak maken: hoe haal je vragen op bij de klant? Wat willen de verschillende doelgroepen? Welke klantprofielen kun je definiëren?

Resultaat

Doel van het traject is het formuleren van een lange termijn visie op cultuurparticipatie in het kader bijvoorbeeld van een gezamenlijk aanbod van cultureel centrum en bibliotheek. Resultaat is een vertaling van de doelstellingen naar een concreet plan van aanpak. Het maximum aantal deelnemers is 6 personen. 

Offerte

Mocht je interesse hebben, dan sturen wij je graag vrijblijvend een offerte toe. Je kunt je gegevens achterlaten via de button ‘Offerte aanvragen’. Voor meer informatie kun je ons bereiken via info@cultuurcollege.nl of via 026 351 47 11.

  • Deze cursus delen