Springplank -verdieping 2

 

Kunst- en cultuureducatie en doelen. Wat leren kinderen nou echt en hoe stel je goeie vragen die het leerproces verdiepen?Je kunt een creatief proces ontwerpen vanuit een doel en starten in de eigen klas. Je kunt dit verbinden aan een (actueel) thema. Tijdens het proces volg je de leerling en verdiept verdiep je het proces door vragen te stellen.

 

WAT KOMT ER ALLEMAAL AAN BOD?

  • Zelf gevoeld en ervaren hebben wat culturele indicatoren (=doelen cultuureducatie) zijn.

  • Activiteiten kunnen ontwerpen op basis van een gekozen indicator (doel).

  • Vertrouwen krijgen in toepassen/uitproberen, bewuste keuzes maken voor indicatoren (welk doel kies ik) per activiteit

  • Vragen stellen om proces te starten, vragen stellen tijdens het proces om te verdiepen

  • Waardevrij observeren

  • Inzicht in eigen leerdoelen

  • Werken aan, stappen zetten in leerproces.

  • Ontwerpen van een creatief proces aan de hand van een thema in de klas (vakoverstijgend)

  • Aanraken verschillende werkvormen

IN ÉÉN OOGOPSLAG:

  • Datum: volgt

  • Tijd: 14.00 - 17.00

  • Je moet de basistrainingen hebben gevolgd om aan deze verdieping mee te doen.

  • Locatie: Rozet Arnhem

  • Prijs: volgt

  • Doelgroep: leerkrachten, icc-ers, schooldirecteuren en vakleerkrachten die meedoen aan CMK Gelderland

  • Trainers: Marcelle Hilgers en Lobke Meekes

INSCHRIJVEN

Heb je interesse? Meld je dan nu aan via onderstaande knop. Wil je meer informatie over de training, schroom niet om contact met ons op te nemen via jolandakosman@cultuurcollege.nl

 

Met dank aan:

cmk.jpg